وکیل قتل و وظایف وی

WHAT IVE FOUND ON FARSI INTERNET
2 min readApr 11, 2021

وقتی صحبت از وکیل قتل به میان آورده می‌شود معمولا اذهان به سمت وکیل مدافع متهم کشیده می‌شود. این موضوع تا قسمتی صحیح است اما وکیل قتل می‌تواند به عنوان وکیل اولیای دم نیز به ایفای نقش کند.

قتل از جمله جرایمی است که معمولا قشر آسیب پذیر هر جامعه‌ای با آن دست به گریبان است. به همین علت، یک وکیل قتل حرفه‌ای باید با درجاتی از علوم اجتماعی، روانشناسی و حتی مددکاری اجتماعی آشنا باشد تا بتواند شرایط هر پرونده را به خوبی درک، تحلیل و برای قاضی و طرفین پرونده توضیح دهد. تسلط وکیل در چنین مواردی می‌تواند به شدت در برگرداندن رای دادگاه موثر باشد.

البته این به آن معنی نیست که همواره قتل در شرایطی خبیثانه برنامه ریزی و اجرا شده باشد. در بسیاری از پرونده های قتل کشور، بزه به صورتغیرعمدی و در شرایطی نا به سامان اتفاق افتاده است. مثلا حجم عظیمی از پرونده های قتل در تصادفات رانندگی اتفاق افتاده است. واضح است که هیچ کس علاقه ای به آسیب زدن به دیگران به وسیله ی خودرو شخصی و تباه نمودن حداقل دو زندگی انسانی با ارزش ندارد. به همین دلیل اگر فردی قصد دارد به عنوان وکیل قتل به فعالیت بپردازد باید توانایی این را داشته باشد تا با دلسوزی و شفقت با متهمان و نیز اولیای دم مراوده داشته، و خیرخواهانه سعی در به حداقل رساندن آسیبهای اجتماعی ناشی از آن را داشته باشد.

--

--

WHAT IVE FOUND ON FARSI INTERNET

INTERNET EXPLORER OR HOW IS IT 2 BE A 21TH CENTURION MARCO POLO